آژانس کیوان پرواز

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری

پارک گلخانه استانبول ( Gülhane Park )

دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۳۱ ب.ظ

پارک گلخانه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول ، یک پارک شهری قدیمی است که قدمت ان به زمان امپراتوری عثمانی بر می گردد . این پارک عمومی در اوایل قرن بیستم در سال 1912 توسط شهرداری برای استفاده و بازدید عموم بازگشایی شد و روز به روز بر زیبائی ها و جذابیت آن افزوده گردید . در ابتدا پارک گلخانه استانبول فقط شامل منطقه‌ تفریحی ، چند قهوه خانه و زمین های بازی بود و بعدها یک باغ وحش کوچک نیز در آن تاسیس شد . جالب است بدانید که اولین مجسمه‌ آتاتورک در سال 1926 در این پارک بنا شد . موزه تاریخ علم و تکنولوژی در اسلام که از دیدنی های استانبول محسوب می گردد در سال 2008 در بخش غربی این پارک به بهره برداری رسیده و از بحش های جذاب و دیدنی آن می باشد .

پارک Gülhane که در طول تپه کوچکی بین سرای بورنو (Sarayburnu) ، کاخ توپکاپی و چیزمه کاپیسی (Çizme Kapısı ) امتداد پیدا کرده در سال های اخیر مورد بازسازی اساسی قرار گرفته و با حذف برخی از قسمت های آن چون باغ وحش و زمین های پیک نیک بر وسعت فضای سبز آن افزوده شده است . توجه داشته باشید که ورودی جنوبی این پارک یکی از بزرگترین دروازه های کاخ توپکاپی می باشد .

این روزها مردم محلی برای پیک‌نیک به این پارک می‌روند و زیر درختان زیبا و میان گل‌های بی‌نظیری که کاشته شده، از سمت شمال شرقی پارک در «ست اوستو چای باغچه‌سی» (Set Üstü Çay Bahçesi)، از چشم‌انداز بی‌نظیر بسفر، دریای مرمره و جزایر «پرنس» لذت می‌برند. این پارک در طول جشنواره‌ی گل لاله‌ی استانبول فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز می‌شود. زیباسازی باعث بهبود وضعیت تفرجگاه‌ها و امکانات رفاهی می‌شود و این پارک با گل‌کاری‌های بسیار زیبا به این منطقه جلوه‌ای خاص داده است.

گردشگران تور استانبول در این مکان زیبا می توانند در زیر درختان و مسیرهای مختلف پیاده روی کنند ، در قسمت شمال شرقی آن از چشم انداز بی نظیر بسفر ، دریای مرمره و جزایر پرنس لذت ببرند ، در طول فستیوال گل لاله‌ استانبول نظاره گر انواع لاله های رنگین باشند ، از ماه آوریل تا اوت بر بالای درختان چنار لک لک ها را تماشا کنند ، عطر گل ها را استشمام کنند ، از استخر بزرگ آن ، فواره ها و حوضچه‌ ماهی ها دیدن کنند ، از محیط آرام و رمانتیک آن بهره ببرند ، در چند کافی شاپ موجود در پارک چای یا قهوه بنوشند و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرند . در تابستان کیوسک های اطراف پارک تنقلات ، نوشیدنی های خنک و بستنی می فروشند و شما می توانید با گردش در پارک گلخانه لحظات فوق العاده ای را تجربه کنید .

برای اطلاعات بیشتر در مورد پارک گلخانه ی استانبول کلیک کنید .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی