آژانس کیوان پرواز

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری

کلیسای جامع مادر مقدس ( Holy Mother Virgin Nativity Cathedral )

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۱۵ ق.ظ

یکی از جاذبه های گردشگری در شهر توریستی و ساحلی باتومی در کشور گرجستان کلیسای جامع مادر مقدس می باشد که همه روزه گردشگران بسیاری به تماشای این کلیسای زیبا می روند.

در دورانی که شوروی بر این منطقه حکومت داشت این کلیسا کاربری اصلی خود را از دست داده بود و تعطیل شد؛ در این دوران کلیسا به عنوان یک آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گرفت، ولی بعدها دوباره به جایگاه اصلی خود یعنی همان کلیسا برگشت و این اتفاق در زمانی به وقوع پیوست که کشور گرجستان توانسته بود از زیر سلطه شوروی خارج شده و حکومت خود را به طور مستقل در دست بگیرد و در همین دوران بود که این کلیسا ارتدوکس دوباره همانند گذشته شروع به کار کرد و درب آن به روی مردم گشوده شد.
مصالحی که در ساخت این کلیسا مورد استفاده قرار گرفته نیز به نوعی خاص هستند، به طور مثال سنگ هایی که برای ساخت این کلیسا استفاده شده، در شرایط آب و هوایی مختلف دچار تغییر رنگ می شود و همین تغییر رنگ سبب شده این کلیسا خاص باشد و گردشگران بسیاری به آن جذب شوند. در سال ۲۰۰۰ بود که بخش هایی از کلیسای جامع مادر مقدس مورد ترمیم قرار گرفت و در بخشهایی معماری جدید با آن درگیر شد.

بهترین زمان بازدید برای گردشگرانی که به شهر زیبای باتومی سفر کرده و قصد بازدید از کلیسای شگفت انگیز مادر مقدس را دارند بین ساعات 1الی 2 می باشد و روزهای های مخصوص عبادت شنبه ها و یکشنبه ها می باشد. این کلیسا در خیابان نیکولوز باراتیشولی (Nikoloz Baratashvili) شهر باتومی واقع شده است.
در کل کلیساهای باتومی در طول روز باز هستند و می توانید از آن ها بازدید کنید. همچنین مراسم مناجات در شنبه ها ساعت 16 و یکشنبه ها ساعت 9 صبح برگزار می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی